Milo

"HAPPINESS IS WHEN YOUR CAT PURR-ING" -Adibah Noor.


sejak dua menjak tiga menjak ni, aku bela kucing. aku nak letak nama dia Balqis, tapi adik aku memandai letak nama Milo. (shes a girl, weh?) then nama tu pun melekat.

kucing tu warna dia exactly macam natang yg aku lukis atas ni. memula aku ingat dia baka RAGDOLL, sebab memula aku jumpa dia, she looks like ;


rupa rupanya. dia hanya kucing siam! baka kucing siam!

* both gambar adalah courtesy google

tapi yg membuat aku sayang sangat kat dia, tak kira lah dia baka siam ke, baka negro ke adalah bagaimana aku jumpa dia.

satu hari aku otw balik dari kerja, masa kat jalan, aku nampak ada seekor kucing ni cuba melintas jalan. bila makin dekat, rupanya dia try mendekati jenazah mak and adik beradik dia (i guess so, sebab semua kaler sama je) keadaan diorang sangat menyayat hati. aku perasan kat bahu jalan ada satu kotak. hmm. get me?

aku andaikan, ada orang buang kucing kucing ni kat bahu jalan. then si emak kucing keluar dari kotak, dia bingung tepi jalan beserta panic so dia lari membabi buta. then bammm! kene langgar.
then anak dia pulak ikut, and bammm! :(



keadaannya lebih kurang macam ni la



hanya si Milo yg masih panjang umur, then aku lalu kat situ. aku tak sampai hati nak biarkan dia. so aku berhenti dan amik Milo bawak balik.

Milo kucing yg baik. dia tak banyak kerenah, tak bising, tak garang, sewel dan selalu gembira.
aku sayang sangat kat Milo. so do my family.

ayah aku sayang kat Milo sebab Milo adalah seekor pemburu yg hebat. eventho shes a girl, compared to kucing mak aku yg jantan tu. kerja dia , MAKAN . TIDUR . AWEKS.

kenangan paling manis aku dengan Milo adalah, pada satu malam. semua orang dah tidur, Milo tengah buat night duty dia. aku tengah tidur, tetiba rasa PAPPPPP! ada sejenis getah sejuk landing kat mulut aku. tapi aku tak terjaga lagi lagi. yg buat aku terjaga bila Milo lompat atas badan aku. aku terkejut, aku tepis muka. rupanya KATAK. omg nasib baik aku tak lah jenis fobia katakk cuma geli la.

lepastu mak aku halau katak tu keluar. aku tunggu jugak, kot kot berubah jadi Fatih Seferagic ke? hehe :p

sumpah geli.kes ni consider aku cium katak ke? hehhe.

katak.

#unsolved question: katak ni ke yg Milo kejar malam tu? *fainted*




2 comments:

  1. Ya Allah, ngeri tengok muka katak tu! Haha. Apa2 pun alhamdulillah akak jaga milo. Kesian dia..

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahaha. sampai sekarang masih teringat dia landing kat mulut. emm kan? kesian.

      Delete