pakcik kuewtiow

image courtesy of google (toknenek,cucu pinjam gambar)


semalam eh bukan masa hari ahad aku pegi pasar nak beli kuey tiow (kuew tiow? kuey tiow? kuwe tyaw?) lepas tu mak aku order kuey teow dua bungkus.

mak aku : kuey teow dua.

pakcik kuey teow : sabar ye cik. baru nak masak ni. harini laku sangat cik. (^^%$$#!%*&(*)(_)*&^%##!@##%~***!)!)!__(q*&!^% (seperti ingin beritahu jualan dia terlajak laris untuk hari ini)

mak aku : ouh. ok. ouh. ouhh? ohh.

pakcik kuey teow : dalam hidup ni kita kene sabar cik. nak pinang anak dara orang punnnnn kita kene sabar cik

mak aku : ouh. ok. ouhh. ohh.

aku : apa kaitannya?

pakcik kuey teow : tak lawak ke?

mak aku : saya taknak cili ye

pakcik kuey teow : wokay siap!!!!!!



sekian saja hikayat ceritera pakcik kuey teow yang takde punchline. pakcik tu asyik ketuk ketuk je senduk dia kat kuali and laga lagakan dua senduk tu. aku tak faham kenapa. maybe tu cara nak tarik perhatian pelanggan instead of ;
 

" MARI MARI MARI ADIK KAKAK ABANG PAKCIK MAKCIK JANDA JANDA DUDA DUDA. SAYA JUAL BARANG BAIK PUNYEEE ~ MARI BELI MARI BELI HEYYYY "



aku pun macam takde punchline je. kah ~

14 comments:

  1. hahaha.. lawak pak cik tuuu.. kesian dia buat lawak hambar..

    ReplyDelete
    Replies
    1. HAHAHA. tau takpe. kehambaran dia adalah kelawakan dia xD

      Delete
  2. Erk . Kenapa dengan pakcik tuh ? Menuntut ilmu lawak tak habis agaknya . Hahahaha .

    ReplyDelete
    Replies
    1. guru subjek lawak dia meninggal dunia sebelum dia grad xD

      Delete
  3. hahaha. kelakar la pacek tu.. ngomong2 jualan dia terlajak laris ye..hehe

    ReplyDelete
  4. hahah dia tumpang iklan dherbs yg retis seantero melesia tu kot. haha janji perut kenyang mkn kuey teow ^^

    ReplyDelete
  5. membebel aje pakcik tu.... biarlah asal dia happy..

    ReplyDelete
    Replies
    1. cara dia hiburkan hati masa berniaga hahah :D

      Delete
  6. kak, nak kuey teow basah satu ! ekekek

    ReplyDelete
    Replies
    1. wokay siap! sabar ye dik, harini jualan laku bla bla bla. hahah!

      Delete
  7. haha sempat pulak buat lawak hambar xD

    ReplyDelete