the dream that kill my day


malam tadi tido awal , konon nak cantikkan wajah --' tibe tibe aku mimpi hari bahagia aku dengan apek dah tiba . tapi dalam mimpi tu kami tumpang majlis orang . sekali tiga pengantin nak bersanding dalam majlis tu , ikut giliran bukan serentak . so aku dan apek giliran ketiga . bila pengantin kedua dah selesai bersanding semua , aku baru nak pergi mandi . masa tu kalut gila , baju aku kat apek . baju apek kat aku . dah selesai jumpa baju baru aku pergi mandi . masa aku tengah mandi , tibe tibe aku terdengar perbualan apek dengan kawan kawannya . si A , B dan apek .

A : weh , kau betul ke nak kahwin dengan farhanna ?
B : haah kau ?
apek : entah la . aku pun tak tau
A : kau kawin dengan dia sebab terpaksa kan ? sebab dia beriya-iya desak kau kawin ?
apek : haah . nak buat mcm mana , kawin jela

aku sangat la frust , mana ada aku desak or paksa dia kawin dengan aku . erghh ! then aku keluar dari bilik mandi . cabut cincin tunang kami . baling dalam kolam ikan keli ( mana pulak datangnya ikan keli ni ) lepas tu apek kejar aku ,

apek : kenapa buang cincin ? kenapa ni ?
aku : saya dah dengar semuanya
apek : dengar apa ni ?
aku : sudah la

then aku buat announcement

SEMUA TETAMU , SILA PULANG . PERKAHWINAN DIBATALKAN

tak lama tu aku terjaga , teringat mimpi tu . aku rasa sedih sangat . then aku sms apek , dia ta balas . the dream definitely kill my day


i still waiting ur message :'(

No comments:

Post a Comment